Դաստիարակության հիմնական նպատակը նոր ծնված երեխայի անձի ձևավորումն ու նրա հետագա զարգացումն է: Դաստիարակությունից է կախված շրջապատող իրականության երեխայի ընկալումը, նրա հարաբերություններh իր և շրջապատող մարդկանց հետ: Երեխայի ճիշտ դաստիարակության համար մեծ նշանակություն ունի շրջապատը, սակայն երեխան նախ դաստիարակվում է ընտանիքում, հետո՝ դպրոցում։
Այս հարցն այսօր շատ լուրջ է, քանի որ ներկա սերունդն ավելի շատ տեղեկատվություն է ստանում համացանցից, հեռուստատեսությունից։
Ծնողների զբաղվածությունը հանգեցնում է նրան, որ երեխան ավելի հաճախ է լինում հեռուստացույցի դիմաց, ինչն ունենում է բազմակողմանի ազդեցություն նրա անձի, լեզվական, խոսքային ունակությունների, արժեհամակարգի ձևավորման վրա: Առաջին բացասական ազդեցությունը, հոգեբանների կարծիքով, եթե երեխան լսում է ոչ գրագետ հայերեն, բնականաբար, նրա խոսքն էլ կձևավորվի այդպես։ Հայկական հեռուստաալիքներն, այդ առումով, շատ վատ «ուսուցիչ» են։ Կիսագրագետ խոսքը դարձել է հայկական հեռուստաալիքների յուրօրինակ այցեքարտը։
Կարևոր տեղ է զբաղեցնում ցուցադրվող կինոնկարների հերոսների անձնային որակների կրկնօրինակման երևութը: Նախկինում մուլտֆիլմի հերոսն իր արարքներով բարություն էր քարոզում՝ ինչպես օգնել ընկերներին, կամ ինչպես լուծել կոնֆլիկտները, իսկ մերօրյա հերոսները պարզունակ դերերով, զուրկ խորքայնությունից, արժեքներից, ագրեսիա են քարոզում: Իսկ այդ տեսարաններն ավելացնում են ագրեսիան՝ հասարակության մեջ:
Հեռուստաեթերից պակասել կամ իսպառ չքացել են մանկական հաղորդաշարերը, դրանց այսօր փոխարինում են կենցաղային մար-մունր պրոբլեմներով հագեցած անարվեստ սերիալները, որոնք խեղում են երեխայի մանկական հոգին:
Երեխանները պետք է մանկություն ունենան, պետք է հավատան հեքիաթներին, մեծահասակների կյանքի դրական կողմերի մասին ունենան ուրույն պատկերացումներ: Իսկ այսօր նրանք տեսնում և լսում են անթույլատրելի բաներ, կյանքի բացասական կողմերի վերաբերյալ վաղաժամ տեղեկություններ են ստանում, որոնք երեխայի զարգացմանը խանգարող երևույթներ են:
3 -7 տարեկան երեխանների երևակայաությունը պետք է ակտիվ զարգանա, իսկ եթե վերջինս ստանում է ավելորդ տեղեկություններ, դա խանգարում է նրա մտածողության զարգացմանը: Երեխան պիտի բուռն ապրումներ ունենա հեքիաթներից և մուլտֆիլմերից:
Ծնողների դերը երեխանների դաստիարակության գործում ավելի է կարևորվում: Հոգեբանները խորհուրդ են տալիս, որ ծնողներն իրենց երեխաններին ավելի շատ ժամանակ տրամադրեն, զբաղվեն նրանց հետաքրքրությունների շրջանակների ձևավորմամբ, հեքիաթներ պատմեն, զբոսնեն և միասին անցկացնեն իրենց ժամանակը:
|